Je to jednoduché. Vyplníte krátký formulář, na e-mail vám přijde potvrzení a informace o tom, jak si účet aktivovat.
Dobře si zapamatujte, jaké uživatelské jméno a heslo jste si zvolili, po aktivaci je budete potřebovat pro přístup do Portálu občana.
Se svým novým uživatelským účtem se už můžete přihlásit do Portálu občana.
Na přihlašovací stránce zvolte možnost přihlášení eidentitou a pak "NIA ID". Po krátkém ověření už můžete využívat Portál občana a jeho funkce (třeba výpisy z rejstříků, kontrolu bodového hodnocení řidiče a další).
Když už jste přihlášení do Portálu občana, připojte si i datovou schránku. Portál občana vám to nabídne hned na první stránce. S datovkou se vám ještě rozšíří možnosti používání Portálu občana.
A pokud datovku nemáte, tak si ji v Portálu občana můžete hned i zařídit.
Na portálu veřejné správy najdete informace o službách veřejné správy, formuláře, věstníky a další. Součástí jsou také nejčastější dotazy k elektronické komunikaci se státem.
Kontaktní místo veřejné správy, kde si jednoduše založíte svou datovou schránku pro online komunikaci nejen s úřady.