Žádost zajišťovny z třetího státu o předchozí souhlas se změnou v osobě vedoucího pobočky

Hlavní informace

Ke změně v osobě vedoucího pobočky zajišťovny z třetího státu se vyžaduje předchozí souhlas České národní banky. Žádost o předchozí souhlas musí obsahovat údaje:

  • o osobě nově navrhované do funkce vedoucího pobočky,
  • prokazující splnění podmínek způsobilosti a důvěryhodnosti.

Týká se vás to pokud

Jste zajišťovnou z třetího státu a chcete změnit osobu vedoucího vaší pobočky v České republice.

Kdy službu řešit

Žádost o předchozí souhlas České národní banky ke změně v osobě vedoucího pobočky v České republice můžete podat kdykoli, splňujete-li zákonné podmínky.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Je nutné požádat Českou národní banku o předchozí souhlas se změnou v osobě vedoucího pobočky zajišťovny z třetího státu.

K tomu potřebujete písemnou žádost, která bude obsahuje údaje o osobě nově navrhované do funkce vedoucího pobočky. Dále je nutné prokázat, že tato osoba splňuje podmínky způsobilosti a důvěryhodnosti.

Kde a jak službu řešit

Dokumenty můžete:

  • zaslat poštou na adresu:

Česká národní banka

  • doručit osobně na adresu podatelny:

Česká národní banka

Kolik budete platit

Přijetí žádosti o udělení předchozího souhlasu se změnou v osobě vedoucího pobočky zajišťovny z třetího státu je zpoplatněno správním poplatkem ve výši 5 000,- Kč. Poplatek je splatný při přijetí žádosti. Poplatek je nutné uhradit bankovním převodem na základě platební instrukce, v níž česká národní banka žadateli sdělí číslo účtu a příslušný variabilní symbol.

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Vyžadování předchozího souhlasu České národní banky ke změně v osobě vedoucího pobočky zajišťovny z třetího státu usnadňuje výkon dohledu.

Možnosti odvolání

Proti rozhodnutí České národní banky o zamítnutí žádosti o předchozí souhlas ke změně v osobě vedoucího pobočky zajišťovny z třetího státu můžete podat rozklad, o kterém rozhoduje bankovní rada České národní banky.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None