Hlavní informace
Prostřednictvím dané služby je s klientem vedeno správní řízení zahájené z moci úřední ve věci možného spáchání přestupku zadavatelem.
V případě, že je s klientem zahájeno správní řízení ve věci možného spáchání přestupku zadavatelem, jsou obvykle činěny mimo jiné následující úkony:
1. Úřad informuje prostřednictvím Oznámení o zahájení správního řízení zadavatele (klienta) o zahájení správního řízení z moci úřední, přičemž dané oznámení obsahuje vymezení skutku a předběžnou právní kvalifikaci případu,
2. Úřad stanoví lhůtu, ve které je klient oprávněn navrhovat důkazy a činit jiné návrhy a dále lhůtu, ve které je oprávněn vyjádřit své stanovisko,
3. Po zjištění skutkového stavu stanoví Úřad klientovi lhůtu, ve které se může vyjádřit k podkladům rozhodnutí,
4. Úřad vydá rozhodnutí ve věci.
Týká se vás to pokud
Pokud jste zadavatel a Úřad s vámi zahájil správní řízení z moci úřední ve věci možného spáchání přestupku zadavatelem.
Kdy službu řešit
Službu iniciuje Úřad, klient je příjemcem služby od okamžiku doručení oznámení o zahájení správního řízení.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
None
Kde a jak službu řešit
None
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Přínosem dané služby je případná možnost uložit sankci, která má splnit dvě základní funkce právní odpovědnosti, a to funkci represivní – postih za porušení povinností stanovených zákonem, a funkci preventivní, která směřuje k předcházení porušování zákona, resp. k jednání, které je se zákonem v souladu. Benefitem v širším slova smyslu pak ochrana hospodářské soutěže.
Možnosti odvolání
Klient může podat opravný prostředek o jehož náležitostech je informován v rámci poučení.
Legislativa
Sankce
Za přestupek může být uložena sankce dle § 268 odst. 2, 3 a § 269 odst. 2 ZZVZ.
Časté dotazy
None