Hlavní informace
Během řízení před finančním arbitrem o spotřebitelském sporu vám může arbitr uložit pořádkovou pokutu. Pokuta dosahuje:
- až do výše 100 000 Kč, pokud jste finanční institucí a
- až do výše 50 000 Kč, pokud jste fyzickou nebo právnickou osobou.
Důvodem pro uložení pořádkové pokuty je vaše jednání, které ztěžujete postup řízení např. tím, že:
- se nevyjádříte v požadované lhůtě,
- nepředložíte požadované doklady nebo jinou dokumentaci,
- nepodáte vysvětlení,
- nezúčastníte se jednání, nebo
- neumožníte nahlédnout do spisů a elektronických záznamů týkajících se předmětu sporu.
Pořádkovou pokutu může arbitr uložit i opakovaně, pokud nadále ztěžujete postup řízení.
Týká se vás to pokud
Jste účastníkem řízení před finančním arbitrem nebo jinou osobou, kterou finanční arbitr požádal o součinnost, a svým jednáním ztěžujete postup řízení.
Pokud jste spotřebitelem, který podal návrh na zahájení řízení, při vaší nesoučinnosti arbitr řízení zpravidla zastaví a vaším sporem se tak dále nezabývá.
Kdy službu řešit
None
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
None
Kde a jak službu řešit
None
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Zajištění součinnosti v řízení před finančním arbitrem a umožnění získání podkladů potřebných pro vydání rozhodnutí.
Možnosti odvolání
Proti rozhodnutí finančního arbitra o uložení pořádkové pokuty můžete podat odůvodněné námitky. Námitky se podávají finančnímu arbitrovi do 15 dnů od doručení písemného vyhotovení rozhodnutí.
O námitkách rozhoduje finanční arbitr, proti rozhodnutí o námitkách se už nemůžete odvolat.
Včas podané námitky mají odkladný účinek.
Proti rozhodnutí o pořádkové pokutě můžete podat žalobu ke správnímu soudu.
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None