Uložení pořádkové pokuty osobě ztěžující postup řízení o spotřebitelském sporu

Hlavní informace

Během řízení před finančním arbitrem o spotřebitelském sporu vám může arbitr uložit pořádkovou pokutu. Pokuta dosahuje:

  • až do výše 100 000 Kč, pokud jste finanční institucí a
  • až do výše 50 000 Kč, pokud jste fyzickou nebo právnickou osobou.

Důvodem pro uložení pořádkové pokuty je vaše jednání, které ztěžujete postup řízení např. tím, že:

  • se nevyjádříte v požadované lhůtě,
  • nepředložíte požadované doklady nebo jinou dokumentaci,
  • nepodáte vysvětlení,
  • nezúčastníte se jednání, nebo
  • neumožníte nahlédnout do spisů a elektronických záznamů týkajících se předmětu sporu.
Pořádkovou pokutu může arbitr uložit i opakovaně, pokud nadále ztěžujete postup řízení.

Týká se vás to pokud

Jste účastníkem řízení před finančním arbitrem nebo jinou osobou, kterou finanční arbitr požádal o součinnost, a svým jednáním ztěžujete postup řízení.

Pokud jste spotřebitelem, který podal návrh na zahájení řízení, při vaší nesoučinnosti arbitr řízení zpravidla zastaví a vaším sporem se tak dále nezabývá.

Kdy službu řešit

None

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

None

Kde a jak službu řešit

None

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Zajištění součinnosti v řízení před finančním arbitrem a umožnění získání podkladů potřebných pro vydání rozhodnutí.

Možnosti odvolání

Proti rozhodnutí finančního arbitra o uložení pořádkové pokuty můžete podat odůvodněné námitky. Námitky se podávají finančnímu arbitrovi do 15 dnů od doručení písemného vyhotovení rozhodnutí.

O námitkách rozhoduje finanční arbitr, proti rozhodnutí o námitkách se už nemůžete odvolat.

Včas podané námitky mají odkladný účinek.
Proti rozhodnutí o pořádkové pokutě můžete podat žalobu ke správnímu soudu.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None