Udělení akreditace studijního programu

Hlavní informace

Máte-li zájem jako vysoká škola uskutečňovat studijní program, musíte požádat Akreditační úřad o udělení akreditace studijního programu. Akreditace studijního programu vám bude udělena, pokud splňujete standardy pro akreditaci dle §78a odst.2 písm. b) zákona o vysokých školách. 

Týká se vás to pokud

Jste vysokou školou a máte zájem uskutečňovat studijní programy. 

Kdy službu řešit

V případě, že máte zájem uskutečňovat studijní program. Akreditační úřad rozhoduje o udělení akreditace do 120 dnů od podání žádosti. 

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Potřebujete písemnou žádost obsahující:

1) název vysoké školy, popřípadě její součásti, která bude studijní program uskutečňovat.

2) součásti studijního programu

3) doklady o personálním, finančním, materiálním a dalším zabezpečení studijního programu 

4) záměr rozvoje studijního programu

5) sebehodnotící zprávu

6) v případě studijního programu zaměřeného na výkon regulovaného povolání též souhlasné stanovisko uznávacího orgánu

7) v případě studijního programu zaměřeného na přípravu odborníků v oblasti bezpečnosti ČR, též souhlasné stanovisko Ministerstva obrany nebo Ministerstva vnitra. 

Vzor můžete nalézt na webových stránkách NAÚ.

Kde a jak službu řešit

V případě, že preferujete předložení žádosti v tištěné podobě, musíte předložit rovněž totožnou verzi na pevném elektronickém nosiči. Žádosti podávejte Národnímu akreditačnímu úřadu pro vysoké školství:

Národní akreditační úřad pro vysoké školství

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Po udělení akreditace budete oprávněni uskutečňovat studijní programy. 

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None