Hlavní informace
Při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami lze podat stížnost proti konkrétnímu postupu daného poskytovatele. Stížnost se v první úrovni podává poskytovateli, proti kterému směřuje, avšak pokud stěžovatel s jejím vyřízením nesouhlasí, může podat v druhém kole stížnost příslušnému správnímu orgánu, který tomuto poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb.
Týká se vás to pokud
Jste pacient, zákonný zástupce nebo opatrovník pacienta, osoba blízká či osoba zmocněná pacientem, která má výhrady proti postupu poskytovatele zdravotních služeb.
Kdy službu řešit
Bezodkladně po obdržení vypořádání stížnosti od poskytovatele zdravotních služeb, které stěžovatel shledává za nedostatečné.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Písemné oznámení (stížnost), v němž uvedete písemně důvody původní stížnosti (tj. nesouhlasu s postupem při poskytování zdravotních služeb) včetně uvedení důvodů nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem.
Kde a jak službu řešit
Písemné oznámení (stížnost) lze zaslat poštou či podat osobně na podatelně v sídle místně příslušného krajského úřadu.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Možnost uplatnit stížnost při nespokojenosti s postupem poskytovatele při poskytování zdravotních služeb a tím efektivně řešit nespokojenost pacienta s postupem poskytovatele.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None