Stížnost proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb

Hlavní informace

Při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami lze podat stížnost proti konkrétnímu postupu daného poskytovatele. Stížnost se v první úrovni podává poskytovateli, proti kterému směřuje, avšak pokud stěžovatel s jejím vyřízením nesouhlasí, může podat v druhém kole stížnost příslušnému správnímu orgánu, který tomuto poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb.

Týká se vás to pokud

Jste pacient, zákonný zástupce nebo opatrovník pacienta, osoba blízká či osoba zmocněná pacientem, která má výhrady proti postupu poskytovatele zdravotních služeb.

Kdy službu řešit

Bezodkladně po obdržení vypořádání stížnosti od poskytovatele zdravotních služeb, které stěžovatel shledává za nedostatečné.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Písemné oznámení (stížnost), v němž uvedete písemně důvody původní stížnosti (tj. nesouhlasu s postupem při poskytování zdravotních služeb) včetně uvedení důvodů nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem.

Kde a jak službu řešit

Písemné oznámení (stížnost) lze zaslat poštou či podat osobně na podatelně v sídle místně příslušného krajského úřadu.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Možnost uplatnit stížnost při nespokojenosti s postupem poskytovatele při poskytování zdravotních služeb a tím efektivně řešit nespokojenost pacienta s postupem poskytovatele.

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None