Hlavní informace
Obracíte se na nás se stížností na televizní nebo rozhlasové vysílání, přičemž identifikujete, k jakému programu, dni a času vysílání se stížnost vztahuje a rovněž naformulujete předmět své stížnosti.
Týká se vás to pokud
Jste fyzická či právnická osoba, která se domnívá, že v televizním nebo rozhlasovém vysíláním mohl být porušen zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Budete se na nás obracet například, když usoudíte, že prostřednictvím vysílání mohl být ohrožen psychický, fyzický či mravní vývoj dětí a mladistvých, když se budete domnívat, že ve vysílání došlo k porušení zásad objektivity a vyváženosti, že byla odvysílána skrytá reklama, že byla vysílána reklama hlasitěji, než umožňuje zákon apod.
Kdy službu řešit
Je vhodné, aby byla k obsahu televizního nebo rozhlasového vysílání podána stížnost do 30 dnů ode dne, kdy došlo k odvysílání obsahu, který je předmětem stížnosti. Jen po takovou dobu může Rada žádat od provozovatele vysílání poskytnutí záznamu.
Je-li podána stížnost po více než 30 dnech ode dne odvysílání, pak již nemusí být k dispozici záznam vysílání, k němuž se stížnost vztahuje, a v takovém případě nelze stížnost adekvátně posoudit.
Nejdéle můžete stížnost podat do 3 let ode dne, kdy došlo k odvysílání obsahu, který je předmětem stížnosti, poté odpovědnost za případný přestupek zaniká.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Identifikujete televizní nebo rozhlasový program, k němuž se stížnost vztahuje, datum a čas odvysílání a předmět stížnosti. Dále poskytnete své kontaktní údaje.
Kde a jak službu řešit
Stížnost zašlete poštou na adresu:
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání
nebo ji podáte osobně na stejné adrese na podatelně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.
O výsledku projednání stížnosti budete zpravidla informováni do 30 dnů, pokud posouzení a projednání stížnosti vyžaduje delší časové období, budete o této skutečnosti vyrozuměni.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Prošetřením stížnosti je zjištěno, zda v televizním nebo rozhlasovém vysílání nedošlo ke spáchání přestupku. Přijímáním adekvátních kroků vůči provozovatelům vysílání v případech odhalených porušení zákona je chráněn veřejný zájem.
Možnosti odvolání
Pokud nejste spokojeni se způsobem vyřízení vaší stížnosti, můžete se bránit podáním žaloby dle § 65 soudního řádu správního.
Legislativa
Sankce
Pokud by vaše podání bylo hrubě urážlivé, mohli bychom vám uložit pokutu až do výše 50 000,- Kč.
Časté dotazy
None