Stížnost na televizní nebo rozhlasové vysílání

Hlavní informace

Obracíte se na nás se stížností na televizní nebo rozhlasové vysílání, přičemž identifikujete, k jakému programu, dni a času vysílání se stížnost vztahuje a rovněž naformulujete předmět své stížnosti.

Týká se vás to pokud

Jste fyzická či právnická osoba, která se domnívá, že v televizním nebo rozhlasovém vysíláním mohl být porušen zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Budete se na nás obracet například, když usoudíte, že prostřednictvím vysílání mohl být ohrožen psychický, fyzický či mravní vývoj dětí a mladistvých, když se budete domnívat, že ve vysílání došlo k porušení zásad objektivity a vyváženosti, že byla odvysílána skrytá reklama, že byla vysílána reklama hlasitěji, než umožňuje zákon apod.

Kdy službu řešit

Je vhodné, aby byla k obsahu televizního nebo rozhlasového vysílání podána stížnost do 30 dnů ode dne, kdy došlo k odvysílání obsahu, který je předmětem stížnosti. Jen po takovou dobu může Rada žádat od provozovatele vysílání poskytnutí záznamu.

Je-li podána stížnost po více než 30 dnech ode dne odvysílání, pak již nemusí být k dispozici záznam vysílání, k němuž se stížnost vztahuje, a v takovém případě nelze stížnost adekvátně posoudit.

Nejdéle můžete stížnost podat do 3 let ode dne, kdy došlo k odvysílání obsahu, který je předmětem stížnosti, poté odpovědnost za případný přestupek zaniká.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Identifikujete televizní nebo rozhlasový program, k němuž se stížnost vztahuje, datum a čas odvysílání a předmět stížnosti. Dále poskytnete své kontaktní údaje.

Můžete využít on-line formulář na webu Rady - formulář pro dotazy a stížnosti.

Kde a jak službu řešit

Stížnost zašlete poštou na adresu:

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání
 

nebo ji podáte osobně na stejné adrese na podatelně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

O výsledku projednání stížnosti budete zpravidla informováni do 30 dnů, pokud posouzení a projednání stížnosti vyžaduje delší časové období, budete o této skutečnosti vyrozuměni.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Prošetřením stížnosti je zjištěno, zda v televizním nebo rozhlasovém vysílání nedošlo ke spáchání přestupku. Přijímáním adekvátních kroků vůči provozovatelům vysílání v případech odhalených porušení zákona je chráněn veřejný zájem.

Možnosti odvolání

Pokud nejste spokojeni se způsobem vyřízení vaší stížnosti, můžete se bránit podáním žaloby dle § 65 soudního řádu správního.

Legislativa

Sankce

Pokud by vaše podání bylo hrubě urážlivé, mohli bychom vám uložit pokutu až do výše 50 000,- Kč.

Časté dotazy

None