Vyřazení účetních písemností týkajících se znárodňování nebo privatizace (případně obojího)

Hlavní informace

Pokud máte ve vašem účetnictví písemnosti (účetní záznamy) týkající se znárodňování nebo privatizace (nebo obojí)můžete požádat Ministerstvo financí o souhlas s vyřazením těchto písemností (účetních záznamů).

Těmito účetními písemnostmi jsou zejména knihy analytické evidence pohledávek a závazků, účetní doklady a účetní závěrky.

Týká se vás to pokud

Jste účetní jednotkou (vedete účetnictví) jako:

  • fyzická osoba,
  • podnikající fyzická osoba či
  • právnická osoba.

Kdy službu řešit

O vyřazení účetních písemností, které se týkají znárodňování a privatizace, můžete požádat kdykoliv.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Žádost podáváte volnou formou, nemá předepsaný formulář.

Jako účetní jednotky musíte tištěnou žádost o vyslovení souhlasu s vyřazením účetních písemností vlastnoručně podepsat a musí obsahovat seznam vyřazovaných účetních písemností a jejich popis. Nedílnou součástí žádosti jsou vyřazované účetní písemnosti jako přílohy. V žádosti musíte uvést také své identifikační údaje.

Kde a jak službu řešit

Žádost spolu s přílohami můžete podat osobně na podatelně Ministerstva financí nebo prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb, v obou případech využijete adresu:

Ministerstvo financí

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Jako účetní jednotky se můžete sami rozhodnout, zda požádáte Ministerstvo financí, aby vyslovilo souhlas s vyřazením účetních písemností (účetních záznamů) týkajících se znárodňování a privatizace, resp. rozhodlo o délce úschovy těchto účetních písemností (účetních záznamů), abyste nemuseli písemnosti déle evidovat.

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None