Hlavní informace
Pokud máte ve vašem účetnictví písemnosti (účetní záznamy) týkající se znárodňování nebo privatizace (nebo obojí), můžete požádat Ministerstvo financí o souhlas s vyřazením těchto písemností (účetních záznamů).
Těmito účetními písemnostmi jsou zejména knihy analytické evidence pohledávek a závazků, účetní doklady a účetní závěrky.
Týká se vás to pokud
Jste účetní jednotkou (vedete účetnictví) jako:
- fyzická osoba,
- podnikající fyzická osoba či
- právnická osoba.
Kdy službu řešit
O vyřazení účetních písemností, které se týkají znárodňování a privatizace, můžete požádat kdykoliv.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Žádost podáváte volnou formou, nemá předepsaný formulář.
Jako účetní jednotky musíte tištěnou žádost o vyslovení souhlasu s vyřazením účetních písemností vlastnoručně podepsat a musí obsahovat seznam vyřazovaných účetních písemností a jejich popis. Nedílnou součástí žádosti jsou vyřazované účetní písemnosti jako přílohy. V žádosti musíte uvést také své identifikační údaje.
Kde a jak službu řešit
Žádost spolu s přílohami můžete podat osobně na podatelně Ministerstva financí nebo prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb, v obou případech využijete adresu:
Ministerstvo financí
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Jako účetní jednotky se můžete sami rozhodnout, zda požádáte Ministerstvo financí, aby vyslovilo souhlas s vyřazením účetních písemností (účetních záznamů) týkajících se znárodňování a privatizace, resp. rozhodlo o délce úschovy těchto účetních písemností (účetních záznamů), abyste nemuseli písemnosti déle evidovat.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None