Hlavní informace
Nesouhlasí-li osoba, která je příslušníkem ozbrojených sil Ministerstva obrany, se zápisem zaměstnavatele (tj. služebního orgánu) v evidenčním listu důchodového pojištění a ten ho na základě žádosti této osoby neopraví, může tato osoba požádat nadřízený služební orgán, aby vzájemný spor rozhodl.
Týká se vás to pokud
Jste osoba, která je příslušníkem ozbrojených sil Ministerstva obrany, a nesouhlasíte se zápisem zaměstnavatele (tj. služebního orgánu) ve vašem evidenčním listu důchodového pojištění, zároveň služební orgán odmítá evidenční list včetně jeho stejnopisu na základě vaší žádosti opravit.
Nadřízený služební orgán může ve sporu o správnosti zápisu v evidenčním listu důchodového pojištění rozhodnout pouze na základě vámi uplatněné žádosti.
Kdy službu řešit
Žádost o rozhodnutí ve sporu mezi vámi a zaměstnavatelem (služebním orgánem) o správnosti zápisu v evidenčním listu musíte uplatnit do 30 dnů ode dne převzetí stejnopisu evidenčního listu od zaměstnavatele.
Pokud žádost uplatníte po uplynutí 30 dnů ode dne převzetí stejnopisu evidenčního listu, může nadřízený služební orgán rozhodnout o prominutí zmeškání této lhůty.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Pro využití této služby musíte uplatnit písemnou žádost s jasnou specifikací toho, oč žádáte, s uvedením v jakém zápisu jakého evidenčního listu shledáváte rozpor a se současným uvedením vašeho rodného čísla.
Kde a jak službu řešit
1. krok
Žádost o rozhodnutí ve sporu mezi vámi a zaměstnavatelem o správnosti zápisu v evidenčním listu, která nemá předepsaný formát, můžete:
- osobně podat u služebního orgánu,
- poštou zaslat přímo na adresu Ministerstva obrany:
Ministerstvo obrany ČR
2. krok
V případě zmeškání lhůty 30 dnů ode dne převzetí stejnopisu evidenčního listu pro uplatnění žádosti o rozhodnutí sporu mezi vámi a zaměstnavatelem může nadřízený služební orgán rozhodnout o prominutí zmeškání této lhůty. Proti tomuto rozhodnutí není přípustné odvolání a současně je toto rozhodnutí vyloučeno ze soudního přezkumu.
3. krok
Nadřízený služební orgán posoudí správnost zápisu v evidenčním listu důchodového pojištění a rozhodne váš spor. Pokud vám dá za pravdu a shledá, že zápis v evidenčním listu je nesprávný a je nutno ho opravit, zašle vám odůvodněné písemné rozhodnutí, v němž mimo jiné uvede, který zápis má být v daném evidenčním listu opraven a jak. Pokud vaší žádosti nevyhoví, neboť shledá vámi rozporovaný zápis v evidenčním listu jako správný, vydá a následně vám zašle písemné rozhodnutí, v němž uvede důvody nevyhovění žádosti.
4. krok
V případě, že nadřízený služební orgán rozhodl o nutnosti opravy vámi rozporovaného zápisu v evidenčním listu, služební orgán má povinnost tento zápis opravit.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Služební orgán na základě rozhodnutí nadřízeného služebního orgánu opraví vámi rozporovaný zápis v evidenčním listu důchodového pojištění, stejně tak jako v jeho stejnopisu.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None