Rozhodnutí účastnického sporu ve věci námitky proti vyřízení reklamace elektronických komunikací

Hlavní informace

V případě nesouhlasu s vystaveným vyúčtováním za služby elektronických komunikací či vadně poskytnuté služby elektronických komunikací má účastník právo uplatnit u poskytovatele reklamaci. Pokud není reklamaci vyhověno či je nevyřízena v zákonem dané lhůtě, má účastník právo se v zákonem stanovené lhůtě obrátit na Český telekomunikační úřad s návrhem na zahájení správního řízení ve věci námitky proti vyřízení reklamace.

Týká se vás to pokud

Nebylo vyhověno vaší reklamaci na vyúčtování služby elektronických komunikací či vadně poskytnuté služby elektronických komunikací nebo vaše reklamace nebyla vyřízena v zákonem dané lhůtě.

Kdy službu řešit

Návrh na zahájení řízení musíte podat v zákonem stanovené lhůtě do 1 měsíce od doručení vyřízení reklamace, popř. marného uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace, jinak právo zanikne.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Návrh musí být podán formou podle správního řádu a musí z něj být jasně patrno kdo návrh podává a čeho se jako účastník domáháte (petit), tzn. jaká povinnost má být poskytovateli uložena.

Jako součást návrhu je doložte veškeré relevantní důkazy na podporu tvrzení (např. reklamace a její vyřízení, sporné vyúčtování, smluvní dokumenty).

Kde a jak službu řešit

Návrh podejte osobně nebo zašlete poštou na adresu některého z oblastních odborů Českého telekomunikačního úřadu (dle trvalého pobytu či sídla podnikání účastníka služeb elektronických komunikací).

Adresy oblastních odborů jsou zveřejněny na webu Českého telekomunikačního úřadu

Kolik budete platit

Podání návrhu je zpoplatněno správním poplatkem 100 Kč. Poplatek můžete uhradit kolkem, složenkou či bankovním převodem na základě výzvy Českého telekomunikačního úřadu.

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Správní řízení je vedeno v zákonných lhůtách a je rychlejší než soudní řízení. Poplatek 100 Kč je nízkým nákladem ve srovnání se soudním poplatkem.

Možnosti odvolání

Každá ze stran sporu má možnost k rukám předsedy Rady Českého telekomunikačního úřadu podat rozklad, a to v zákonné lhůtě 15 dnů ode dne prokazatelného doručení rozhodnutí.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

Co můžu reklamovat?

Reklamovat lze vyúčtování za služby elektronických komunikací, s jehož výši nesouhlasíte. Reklamovat můžete (dlouhodobě) vadně poskytovanou službu a požadovat slevu za tyto vady.

Do kdy musí být uplatněna reklamace?

Reklamaci je nutno uplatnit nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování či ode dne vadně poskytnuté služby, jinak právo zanikne.

Jak postupovat v případě zamítnutí reklamace?

Pokud není reklamaci vyhověno či není vyřízena v zákonné lhůtě 30 dnů, máte jako účastník právo podat k Českému telekomunikačnímu úřadu návrh na zahájení řízení ve věci námitky proti vyřízení reklamace.