Hlavní informace
Jako zřizovatel soukromého archivu si můžete každoročně na Ministerstvu vnitra požádat o poskytnutí jednorázového ročního státního příspěvku na provoz archivu.
Týká se vás to pokud
Jste zřizovatelem akreditovaného soukromého archivu.
Kdy službu řešit
Žádost můžete poprvé uplatnit do 6 měsíců ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o akreditaci soukromého archivu, nejpozději však do 30. listopadu roku, v němž byla akreditace udělena. Nabude-li rozhodnutí o akreditaci soukromého archivu právní moci po 30. dubnu kalendářního roku, jako zřizovatel archivu uplatníte žádost o poskytnutí příspěvku na příští rok současně se žádostí za stávající rok. tj. podáte žádost o příspěvek po udělení akreditace současně s žádostí o příspěvek na následující kalendářní rok. Příspěvek po akreditaci bude vyplacen v témže roce, příspěvek na další kalendářní rok v dalším roce.
V dalších letech můžete uplatnit žádost o příspěvek na kalendářní rok vždy do 30. dubna předchozího kalendářního roku.
Není-li žádost uplatněna ve stanovené lhůtě, nárok na poskytnutí příspěvku v příslušném kalendářním roce zaniká.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Volnou formou sepsanou žádost, ke které připojíte:
- tiskový výstup "Řádkový přehled záznamů v evidenci listů NAD – názvy, metráž" z evidence NAD v programu PEvA, obsahující údaje o archivních souborech ve vlastnictví zřizovatele a jím zřízených právnických osob,
- kopie protokolu o výběru archiválií a výkaz evidenčních jednotek,
- kopie aktuálního evidenčního listu NAD (Národního archivního dědictví).
Kde a jak službu řešit
Žádost zašlete písemně či osobně doručte na adresu:
Ministerstvo vnitra
Nad Štolou 3
poštovní schránka 21
170 34 Praha 7.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Poskytnutím příspěvku získáte finanční příspěvky na provoz archivu.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None