Hlavní informace
Ministerstvo dopravy se souhlasem Ministerstva obrany pověřuje vedením databáze údajů o terénu a překážkách právnickou osobu na základě její žádosti.
Týká se vás to pokud
Jste právnická osoba, která:
- poskytuje leteckou informační službu,
- má vytvořen administrativní systém pro vedení databáze údajů o terénu a překážkách,
- má vybavení k vedení databáze údajů o terénu a překážkách a je schopna zajistit, aby nedocházelo ke ztrátě nebo změně údajů uchovávaných v databázi,
- zajistí k vedení databáze odborně způsobilé osoby, které mají ukončené alespoň střední vzdělání s maturitní zkouškou nebo jinou obdobnou zkouškou prokazující stejný stupeň dosaženého vzdělání.
Kdy službu řešit
Když jste právnická osoba, která splňuje veškeré výše uvedené požadavky a má zájem být pověřena vedením databáze údajů o terénu a překážkách na území ČR.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
- Žádost o pověření k vedení databáze údajů o terénu a překážkách na území ČR
- Deklaraci poskytování letecké informační služby.
- Deklaraci funkčnosti systému určeného k vedení databáze.
- Popis vybavení, které zajistí, aby nedocházelo ke ztrátě nebo změně údajů uchovaných v databázi.
- Úředně ověřenou kopii maturitního vysvědčení nebo vysokoškolského diplomu.
Kde a jak službu řešit
Ministerstvo dopravy, ID datové schránky: n75aau3, e-mail: posta@mdcr.cz
Po obdržení žádosti úřední osoba posoudí žádost, případně vyzve žadatele k odstranění nedostatků. Dále zašle žadateli usnesení o ohledání na místě, ze kterého provede úřední záznam. Ve stanovené lhůtě pak úřední osoba vydá rozhodnutí, které se doručí žadateli. V okamžiku, kdy rozhodnutí nabyde právní moci, je žadatel pověřen vedením databáze údajů o terénu a překážkách z území ČR.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Rozhodnutí o pověření vedením databáze údajů o terénu a překážkách má pouze jediný subjekt v ČR. Díky tomuto rozhodnutí může přijímat, zpracovávat, ukládat a poskytovat údaje o terénu a překážkách, které jsou potřebné pro zabezpečení komerčního leteckého provozu na letištích a v jejich okolích. Tyto údaje jsou nezbytné především pro letiště, která jsou způsobilá k přijetí letů podle přístrojů, tedy pro mezinárodní letiště s největším provozem.
Možnosti odvolání
Proti rozhodnutí lze dle ustanovení § 152 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podat do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí rozklad k Ministru dopravy. Rozklad se podává prostřednictvím Odboru civilního letectví.
Lhůta pro podání rozkladu se počítá ode dne následujícího po doručení písemného vyhotovení rozhodnutí, nejpozději však po uplynutí desátého dne ode dne, kdy bylo nedoručené a uložené rozhodnutí připraveno k vyzvednutí.
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None