Podání podnětu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže poukazujícího na porušení zákona o veřejných službách v přepravě cestujících

Hlavní informace

Prostřednictvím dané služby můžete jako klient u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže učinit podání, jehož obsahem je podnět poukazující na možné porušení zákona o veřejných službách v přepravě cestujících. 

Pokud ve smyslu zákona o veřejných službách v přepravě cestujících:

  • jste klientem v pozici stěžovatele, je nutné nejprve využít možnost podat námitky proti postupu zadavatele, neboť platí, že podnět, který podal stěžovatel, jenž v téže věci neužil možnost podat námitky, se nevyřizuje. Následně je možné podat Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže podnět oporušení zákona o veřejných službách v přepravě cestujících.
  • nejste klient v pozici stěžovatele, je možné podat podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže poukazující na možné porušení zákona o veřejných službách v přepravě cestujících bez dalších podmínek.

Týká se vás to pokud

Jste nabyl/a důvodného podezření o porušení zákona o veřejných službách v přepravě cestujících.

Kdy službu řešit

Kdykoliv, v případě klienta v pozici stěžovatele poté, co podal námitky.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Podnět nemá ustálený vzor a je psán volnou formou. Podnět musí obsahovat:

  • identifikaci nabídkového řízení, které má být předmětem přezkumu ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, event. vymezení plnění při jehož pořízení došlo k domnělému porušení zákona,
  • popis domnělého pochybení objednatele,
  • důkazní prostředky či jiné materiály, ze kterých bude možné ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže prověřit postup objednatele při zajišťování dopravní obslužnosti a rozhodnout, zda jsou v daném případě shledány důvody k zahájení správního řízení či nikoli.

Kde a jak službu řešit

Podnět se zasílá Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěž

Podnět lze podat:

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Přínosem dané služby je možnost upozornit na domnělé porušení zákona. Přínosem je rovněž možné zjednání nápravy či uložení sankce, které má předcházet budoucímu porušení zákona ze strany objednatele.

Možnosti odvolání

Klient může podat stížnost ve smyslu § 175 správního řádu.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

Je podání podnětu zpoplatněno?

Ne

Dozvím se, jak byl podnět vyřízen?

Ano, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vždy poskytuje pisateli podnětu odpověď, jakým způsobem bylo jeho podání vyřízeno.