Hlavní informace
Jednou ze základních povinností zaměstnavatele v nemocenském pojištění je oznamovací povinnost.
Zaměstnavatel oznamuje místně příslušné okresní správě sociálního zabezpečení skončení zaměstnání svého zaměstnance, a to na předepsaném tiskopisu „Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání)“.
Týká se vás to pokud
Jste zaměstnavatel a došlo u vašeho zaměstnance k ukončení jeho činnosti.
Kdy službu řešit
Jako zaměstnavatel máte povinnost oznámit místně příslušné okresní správě sociálního zabezpečení den skončení zaměstnání se zaměstnancem, a to do 8 kalendářních dnů od jeho skončení.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
None
Kde a jak službu řešit
None
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Pojištěnec u vás jako u zaměstnavatele není nadále veden jako zaměstnanec, a nadále tak nemáte povinnost odvodu pojistného za tohoto zaměstnance.
Možnosti odvolání
Možnosti odvolání nejsou.
Legislativa
Sankce
Pokud jako zaměstnavatel neoznámíte okresní správě sociálního zabezpečení den skončení zaměstnání se zaměstnancem, dopustíte se tak přestupku, za který lze uložit pokutu až do výše 20 000 Kč.
Časté dotazy
None