Oznámení o skončení zaměstnance zaměstnavatelem

Hlavní informace

Jednou ze základních povinností zaměstnavatele v nemocenském pojištění je oznamovací povinnost.

Zaměstnavatel oznamuje místně příslušné okresní správě sociálního zabezpečení skončení zaměstnání svého zaměstnance, a to na předepsaném tiskopisu „Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání)“.

Týká se vás to pokud

Jste zaměstnavatel a došlo u vašeho zaměstnance k ukončení jeho činnosti.

Kdy službu řešit

Jako zaměstnavatel máte povinnost oznámit místně příslušné okresní správě sociálního zabezpečení den skončení zaměstnání se zaměstnancem, a to do 8 kalendářních dnů od jeho skončení.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

None

Kde a jak službu řešit

None

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Pojištěnec u vás jako u zaměstnavatele není nadále veden jako zaměstnanec, a nadále tak nemáte povinnost odvodu pojistného za tohoto zaměstnance.

Možnosti odvolání

Možnosti odvolání nejsou.

Legislativa

Sankce

Pokud jako zaměstnavatel neoznámíte okresní správě sociálního zabezpečení den skončení zaměstnání se zaměstnancem, dopustíte se tak přestupku, za který lze uložit pokutu až do výše 20 000 Kč.

Časté dotazy

None