Hlášení o narušení bezpečnosti nebo narušení poskytování služby vytvářející důvěru

Hlavní informace

Kvalifikovaný a nekvalifikovaný poskytovatel služeb vytvářejících důvěru má povinnost oznámit Digitální a informační agentuře veškerá narušení bezpečnosti nebo narušení poskytování služby nebo provádění opatření týkající se:

  • registrace ke službě vytvářející důvěru a zapojení do jejího používání,
  • procesních nebo správních kontrol potřebných k poskytování služeb vytvářejících důvěru,
  • řízení a provádění služeb vytvářejících důvěru, která mají významný dopad na poskytovanou službu vytvářející důvěru nebo na osobní údaje v ní uchovávané,

a to bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 24 hodin poté, co se o jakýchkoli narušeních bezpečnosti nebo jiných narušeních dozvěděl (nekvalifikovaný poskytovatel), resp. do 24 hodin poté, co došlo k incidentu (kvalifikovaný poskytovatel).

Týká se vás to pokud

Jste poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru.

Kdy službu řešit

Hlášení je nutné podat bez zbytečného odkladu, nejpozději do 24 hodin poté, co došlo k incidentu nebo jste se o narušení bezpečnosti dozvěděli.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Hlášení o narušení bezpečnosti nebo narušení poskytování služby vytvářející důvěru sepsané volnou formou.

Kde a jak službu řešit

Oznámení můžete doručit osobně na podatelnu či zaslat poštou Digitální a informační agentuře na adresu:

Digitální a informační agentura

Úřední hodiny podatelny naleznete na stránkách Digitální a informační agentury.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Informováním Digitální a informační agentury jí umožňujete jako orgánu dohledu nad poskytovateli služeb vytvářejících důvěru přijmout další opatření.

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None