Hlavní informace
Pokud nedojde k uhrazení vyúčtovaných částek za poskytnuté služby elektronických komunikací, je možné se obrátit s návrhem na zahájení sporného správního řízení na Český telekomunikační úřad. Ten rozhodne o tom, zda je požadavek na úhradu vyúčtovaných služeb oprávněný. Vydané rozhodnutí je pro obě strany sporu závazné.
Týká se vás to pokud
Službu můžete využít, pokud jste poskytovatelem služeb elektronických komunikací, jehož poskytnuté a vyúčtované služby nebyly ve lhůtě splatnosti uhrazeny.
Službu můžete také využít, pokud jste odkoupili pohledávky za služby elektronických komunikací.
Kdy službu řešit
Návrh na zahájení sporného řízení můžete podat po splatnosti neuhrazeného vyúčtování.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Veškeré relevantní důkazy, které máte k dispozici na podporu svých tvrzení (např. smlouvu o poskytování služeb elektronických komunikací, sporná dlužná vyúčtování, případně smlouvu o odkoupení pohledávky).
Pro podání použijte formulář „Návrh na rozhodnutí sporu o povinnosti k peněžitému plnění podle § 129“ zveřejněný na webu Českého telekomunikačního úřadu.
Kde a jak službu řešit
Podání můžete zaslat poštou na adresu některého z oblastních odborů Českého telekomunikačního úřadu. Adresy oblastních odborů jsou zveřejněny na webu Českého telekomunikačního úřadu.
Žádost můžete na oblastních odborech podat také osobně.
Kolik budete platit
Podání návrhu je zpoplatněno správním poplatkem ve výši 4 % ze sporné částky, nejméně však 200 Kč.
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Můžete hájit svá práva způsobem, který je rychlejší než soudní řízení.
Možnosti odvolání
Proti rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu můžete podat rozklad, o kterém bude rozhodovat předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu. Lhůta pro podání rozkladu je 15 dní ode dne doručení rozhodnutí.
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None