Hlavní informace
U akreditovaných osob (tj. osob, kterým Ministerstvo spravedlnosti udělilo akreditaci k poskytování služeb v oblasti oddlužení) může v průběhu trvání akreditace dojít ke změnám.
A) Změny údajů, které jsou obsaženy v rozhodnutí o udělení akreditace a zveřejněny v Seznamu akreditovaných osob (tj. název, sídlo a IČO akreditované osoby a adresa/adresy, kde jsou služby poskytovány), je třeba oznámit neprodleně Ministerstvu spravedlnosti, aby mohlo být vydáno nové rozhodnutí.
Akreditovaná osoba může oznámit i změnu údajů, které nejsou obsaženy v rozhodnutí o udělení akreditace, tj. např. změna telefonních či e-mailových kontaktů, adresy webových stránek nebo provozní doby.
B) Zároveň je akreditovaná osoba povinna oznámit, pokud došlo ke změně skutečností, které mají vliv na podmínky udělení (a držení) akreditace, a je nutné znovu ověřit, zda akreditovaná osoba danou podmínku splňuje.
Týká se vás to pokud
Jste držitelem akreditace k poskytování služeb v oblasti oddlužení a:
a) došlo u vás ke změně některého z údajů uvedených v rámci rozhodnutí o udělení akreditace (tj. název, sídlo a IČO akreditované osoby a adresa/adresy, kde jsou služby poskytovány), případně kontaktních údajů, nebo
b) došlo u vás ke změně podstatných skutečností, které by mohly vést ke zrušení akreditace, tj. např.
- personální změna (členové, statutární či kontrolní orgán, zaměstnanci a jiné osoby podílející se na poskytování služeb v oblasti oddlužení),
- změna v pojištění odpovědnosti (zejména uzavření nové pojistné smlouvy), nebo
- změna v zakladatelské listině, společenské smlouvě či jiném zakladatelském právním jednání.
Kdy službu řešit
Změny je akreditovaná osoba povinna oznámit nejpozději do 15 dnů ode dne, kdy k nim došlo.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Oznámení lze podat volnou formou (není k dispozici formulář).
K oznámení je nutné připojit tyto přílohy:
- Pokud se změnily údaje ohledně akreditované osoby (název, sídlo, IČO), doložte aktuální výpis z veřejného rejstříku či jiné evidence
- Výpis nesmí být (v den podání žádosti) starší než 1 měsíc!
- Jste-li evidováni v některém z Veřejných rejstříků (zpravidla obchodní rejstřík, spolkový rejstřík, nadační rejstřík, rejstřík ústavů či rejstřík obecně prospěšných společností) nebo Rejstříků registrovaných církví a náboženských společností a dalších právnických osob), nemusíte výpis přikládat, opatříme si jej sami.
- Pokud oznamujete poskytování služeb na nové adrese, doložte list vlastnictví, nájemní smlouvu či jiný doklad, který prokazuje, že máte právo užívat prostory na adrese, kde chcete služby poskytovat
- Pokud máte danou nemovitost v podnájmu, přiložte i nájemní smlouvu mezi vlastníkem a nájemcem.
- Můžete nahradit souhlasem vlastníka s umístěním provozovny k poskytování služeb v oblasti oddlužení (nikoliv souhlasem s umístěním sídla pro účely zápisu do veřejného rejstříku).
- Pokud oznamujete personální změny, přiložte aktualizovaný seznam následujících osob, jejichž bezúhonnost musíme ověřit (můžete využít vzor dostupný na stránkách Ministerstva spravedlnosti) - stačí uvést jen nově do seznamu zahrnuté osoby:
- Žadatel, jeho zakladatelé, jeho členové, členové jeho statutárního orgánu, členové jeho kontrolního orgánu, a ti zaměstnanci žadatele (a jiné osoby ve smluvním vztahu k žadateli), kteří se budou přímo podílet na poskytování služeb v oblasti oddlužení.
- U každé z uvedených osob musíte prokázat jejich bezúhonnost přiložením výpisu z rejstříku trestů. Tyto nesmí být (v den podání žádosti) starší než 3 měsíce!
- Jedná-li se o občany ČR nebo právnické osoby se sídlem v ČR, můžete místo toho pouze v rámci seznamu osob uvést potřebné údaje (u fyzické osoby jméno, příjmení, rodné příjmení, rodné číslo a místo narození, u právnické osoby IČO) a my si příslušné výpisy z rejstříku trestů opatříme sami.
- Pokud oznamujete změnu zakladatelské listiny, společenské smlouvy či jiného zakladatelského právní jednání, přiložte kopii této listiny.
- Je-li aktuální verze dostupná ve Sbírce listin, nemusíte k žádosti tento doklad přikládat, v žádosti pouze uveďte datum poslední změny zakladatelského právního jednání a my si kopii opatříme sami.
- Pokud oznamujete změnu pojistné smlouvy, přiložte doklad o pojištění (pojistnou smlouvu, případně certifikát potvrzující uzavření pojistné smlouvy, tzv. "pojistku").
- Ve Vaší pojistné smlouvě musí být výslovně uvedeno, že předmětem pojištění je odpovědnost za škodu, která by mohla vzniknout v souvislosti s poskytováním služeb v oblasti oddlužení podle § 418a insolvenčního zákona.
Kde a jak službu řešit
Změnu údajů je třeba nahlásit Ministerstvu spravedlnosti.
Oznámení lze podat:
- poštou (na adresu Vyšehradská 16, 128 10 Praha 2); nebo
- osobně na podatelně Ministerstva (na též adrese).
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
A) Změna údajů
Na základě pravomocného rozhodnutí o změně původního rozhodnutí o udělení akreditace budou změněné údaje proneseny i do Seznamu akreditovaných osob. Akreditovaná osoba tak zajistí, že v Seznamu budou uvedeny správné a aktuální údaje (název, sídlo, IČO, adresa/adresy, kde jsou služby poskytovány), a tyto údaje tak budou dostupné jak zájemcům o poskytnutí služeb (kteří akreditovanou osobu bez aktuálních a správných údajů nemohou v Seznamu vyhledat a kontaktovat), tak např. insolvenčním soudům (které bez aktuálních a správných údajů v Seznamu nemohou ověřit, zda daný subjekt je akreditovanou osobou a má tak oprávnění podat insolvenční návrh). Stejně tak budou na základě oznámení akreditované osoby v Seznamu změněny kontaktní údaje (telefonní číslo, e-mailová adresa, adresa webových stránek či provozní doba).
B) Změna skutečností
Na základě oznámení akreditované osoby ministerstvo ověří a akreditované osobě potvrdí, že jsou stále splněny podmínky pro udělení (a držení) akreditace, případně ji upozorní na zjištěné nedostatky a vyzve k jejich odstranění, aby nebylo nutné přistoupit ke zrušení akreditace.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None