Hlavní informace
Služba uživatelům Portálu občana umožní provádět zápis kontaktního údaje o telefonním čísle nebo adrese elektronické pošty (e-mail) do registru obyvatel a registru osob.
Kontaktní údaje nejste povinni vyplnit, ale pokud tak učiníte, tak budou mít úřady možnost vám danými kanály zaslat upozornění. Kontaktní údaje nejsou referenční a nelze je označit za správné nebo nesprávné (jsou pouze informativní).
Kontaktní údaje je nutné do každého registru zapsat zvlášť.
Zadat kontaktní údaj v Portálu občana lze pouze po přihlášení prostřednictvím Identity občana.
Týká se vás to pokud
Jste fyzická osoba, fyzická podnikající osoba nebo právnická osoba s vedenými kontaktními údaji v registru obyvatel nebo v registru osob.
Pro zadání vašich kontaktních údajů musíte mít přístup do Portálu občana s přihlášením přes Identitu občana. Pokud se do Portálu občana přihlásíte datovou schránkou, kontaktní údaje do registru obyvatel nebo registru osob nebude možné zadat nebo měnit.
Kdy službu řešit
V okamžiku přihlášení do Portálu občana lze zapsat kontaktní údaje o vašem telefonním čísle nebo adrese elektronické pošty (e-mail) kdykoliv.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
None
Kde a jak službu řešit
None
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Aby veřejná správa mohla s klientem lépe komunikovat, může využít k tomu zaevidované vaše telefonní číslo nebo e-mail.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
Mohu si do registru obyvatel a registru osob zadat pouze jedno telefonní číslo a jeden e-mail?
Ano, do registru obyvatel lze zadat pouze jedno vaše telefonní číslo a váš e-mail. Do registru osob pro každý subjekt lze zadat pouze jedno telefonní číslo a jeden e-mail.
Je možné si zadané kontaktní údaje změnit nebo smazat?
Ano, v nastavení v sekci Kontaktní údaje je možné u každého z kontaktních údajů provést změnu nebo výmaz.
Budu o změně kontaktních údajů informován?
Ano, na změnu v ukládání kontaktních údajů budete upozorněni jednorázovou notifikací, která bude zobrazena v Portálu občana. V Portálu občana dále najdete evidenci historie vašich zadaných kontaktních údajů.
Budou mi po zadání kontaktních údajů do registru obyvatel zasílány i notifikace z Portálu občana?
Ano. Zadané kontaktní údaje do registru obyvatel prostřednictvím Portálu občana budou používány i pro zasílání notifikací z Portálu občana. Nastavení a správu všech notifikací najdete v Nastavení v části Kontaktní údaje.
Mám již zadané kontaktní údaje v Portálu občana pro zasílání upozornění. Bude potřeba něco změnit?
V Portálu občana v Nastavení v sekci Kontaktní údaje máte nově možnost si zvolit, zda mají být vaše kontaktní údaje z Portálu občana předány do registru obyvatel.
Pokud zvolíte žluté tlačítko Dát kontakty reg. obyvatel, vaše kontaktní údaje budou zapsány do registru obyvatel a z Portálu občana budou vymazány. Údaje v registru obyvatel pak budou používány i pro zasílání notifikací z Portálu občana.
Pokud ne, zůstanou vaše kontaktní údaje uloženy pouze v Portálu občana a budou nadále používány pro zasílání notifikací z Portálu občana.
Co je referenční údaj?
Referenční údaj je zjednodušeně údaj, který je veřejnou správou všeobecně uznáván za správný a platný. Bližší definice je uvedena v zákoně č. 111/2009 Sb., o základních registrech.
Co je registr obyvatel?
Registr obyvatel slouží k udržování aktuálních údajů o vás, jako je jméno, příjmení nebo adresa trvalého pobytu. Údaje z tohoto registru pak mohou využívat další systémy ostatních úřadů, a snižuje se tak nutnost dodávat další potřebné informace.
Co je registr osob?
Registr osob slouží k uchovávání informací o právnických a podnikajících fyzických osobách a orgánech veřejné moci. Údaje z tohoto registru pak mohou využívat další systémy ostatních úřadů, a snižuje se tak nutnost dodávat další potřebné informace.