Přidělení registrační značky vozidla a vydání technického průkazu vozidla - v případě jejich ztráty, poškození nebo odcizení

ID Záznamu
i-123-384
Datum zveřejnění
01.01.2015
Poslední aktualizace
11.05.2015

Základní informace k životní situaci

Tato situace se týká registrace vozidla a jeho provozování, příp. nakládání s ním.

Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Oprávněnou osobou k jednání je obecně fyzická nebo právnická osoba zapsaná v registru vozidel jako provozovatel nebo vlastník vozidla.

Jednat může i osoba zmocněná písemně provozovatelem nebo vlastníkem vozidla.

Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Ztrátu, poškození nebo odcizení registrační značky nebo technického průkazu je vlastník nebo provozovatel vozidla povinen neprodleně oznámit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností (ORP).

Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním žádosti o vydání nového dokladu nebo tabulky s registrační značkou - s odůvodněním (např. z důvodu ztráty).

Na které instituci životní situaci řešit

Obraťte se na obecní úřad obce s rozšířenou působností, příslušný dle trvalého bydliště, místa podnikání nebo sídla provozovatele motorového nebo přípojného vozidla; v Praze na Magistrát hlavního města Prahy.

Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na úřadě předložte:

  • doklad totožnosti,

  • originál nebo ověřenou kopii živnostenského oprávnění nebo výpisu z obchodního rejstříku (v případě firemních vozidel),

  • ohlášení věci na policii (v případě odcizení registrační značky nebo technického průkazu),

  • poškozené, příp. zbylé tabulky registrační značky,

  • osvědčení o registraci vozidla a technický průkaz, jsou-li k dispozici,

  • příp. listinu osvědčující oprávnění jednat jménem jiné osoby.

Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře - "Žádost o vydání nového dokladu k vozidlu" a "Žádost o vydání tabulky s registrační značkou" jsou k dispozici na obecních úřadech obcí s rozšířenou působností nebo na internetových stránkách Ministerstva dopravy.

Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Žádost se zpravidla vyřizuje na počkání; v komplikovanějších případech se postupuje dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kde je obvyklá lhůta vyřízení stanovena do 30 dnů.

Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Dalším účastníkem může být zmocněnec (s plnou mocí k provedení úkonu).

Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a uplatňují se na příslušném úřadu.

Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo dopravy - odbor provozu silničních vozidel