Hlavní informace
Pokud se domníváte, že se úřední osoba vůči vám chová či chovala nevhodně nebo hodláte napadnout jakýkoliv postup správce daně, můžete podat stížnost.
Podmínky pro podání stížnosti jsou dány, jestliže:
1. jste byli jednáním správce daně nějakým způsobem dotčeni, a
2. proti postupu neexistuje jiný prostředek ochrany.
V případě, že daňový zákon jiný prostředek ochrany poskytuje (např. odvolání, námitka), je stížnost nepřípustná.
Správce daně prošetří skutečnosti uvedené ve stížnosti. Považuje-li to za vhodné, vyslechne stěžovatele, osoby, proti nimž stížnost směřuje, popřípadě další osoby, jejichž výpověď může přispět k objasnění věci.
Týká se vás to pokud
Se hodláte bránit proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu správce daně a neexistuje jiný prostředek ochrany.
Kdy službu řešit
Službu můžete řešit kdykoliv.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Stížnost (sepsanou volnou formou), která musí obsahovat nejméně:
- kdo ji činí,
- čeho se týká,
- co se navrhuje.
Kde a jak službu řešit
Žádost vlastnoručně podepište a doručte osobně nebo poštou správci daně, proti jehož úřední osobě nebo postupu směřuje..
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Je-li stížnost shledána důvodnou či částečně důvodnou, přijme správce daně opatření k nápravě.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None