Stížnost proti postupu správce daně

Hlavní informace

Pokud se domníváte, že se úřední osoba vůči vám chová či chovala nevhodně nebo hodláte napadnout jakýkoliv postup správce daně, můžete podat stížnost. 

Podmínky pro podání stížnosti jsou dány, jestliže:
1.    jste byli jednáním správce daně nějakým způsobem dotčeni, a
2.    proti postupu neexistuje jiný prostředek ochrany.

V případě, že daňový zákon jiný prostředek ochrany poskytuje (např. odvolání, námitka), je stížnost nepřípustná.

Správce daně prošetří skutečnosti uvedené ve stížnosti. Považuje-li to za vhodné, vyslechne stěžovatele, osoby, proti nimž stížnost směřuje, popřípadě další osoby, jejichž výpověď může přispět k objasnění věci.
 

Týká se vás to pokud

Se hodláte bránit proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu správce daně a neexistuje jiný prostředek ochrany.

Kdy službu řešit

Službu můžete řešit kdykoliv.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Stížnost (sepsanou volnou formou), která musí obsahovat nejméně:

  • kdo ji činí,
  • čeho se týká,
  • co se navrhuje.

Kde a jak službu řešit

Žádost vlastnoručně podepište a doručte osobně nebo poštou správci daně, proti jehož úřední osobě nebo postupu směřuje..

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Je-li stížnost shledána důvodnou či částečně důvodnou, přijme správce daně opatření k nápravě.

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None